tirsdag 29. juni 2010

CamiNicol Design starter med bilder til barn....

Etter å designet bilder til barn for både barnedåp og fødselsdager har jeg blitt forespurt om å gjøre dette til en inkluderende part i mitt firma. På grunnlag av dette og stor etterspørsel starter CamiNicol Design egen barneside med salg av bilder til barn som blir designet med ulike motiver og i minimalistiske og glade farger.

Jeg kommer til å selge bildene og kort på ny webside med navnet lully.no. Navnet Lully kommer fra min italienske oldemor som var en utrolig kreativ og barnekjær dame.

Bildene blir designet på mac, trykket på lerret og satt opp på blindramme.

Her er en smakebit på det siste prosjektet :-) Str på disse bildene er 40x40 cm.


lørdag 12. juni 2010

Mitt siste prosjekt: Unicut Frisør

Nå har jeg fått ett nytt oppdrag av Unicut Frisør. De ønsket en re-design av deres nå værende webside. Unicut ville ha en miks av det feminine og litt maskuline i både fargebruken og looken ellers kunne jeg benytte meg av egne ideer.

Når jeg jobbet fram design for Unicut Frisør, var det viktig for meg at bildene skulle vises i et webdesign som er rent, pent og visuelt behagelig. Det skal være enkelt og raskt å navigere i, og verken bilder eller annet innhold skal slås ihjel med for mye fancy effekte. Lagde også en frontside der kundene deres har valget mellom å lese om UniCut Frisør og det salongen tilbyr eller gå rett til bookingtjenesten.

De ville bevare det meste av logoen så tok da bare og renvasket den og la på en mer sølvgrå farge med lilla boks bak. Salongen står fritt ved å bruke både uten eller med boksen.

Tusen takk til innhaver Cecilie Hegg for oppdraget og all lykke med salongen og ser fram til videre samarbeid. Les mer om UniCut Frisør på Facebook.


Siden håper vi å få opp i slutten av juni.

torsdag 10. juni 2010

Emballasjedesign

Et av de siste skoleprosjektene var å designe pakning i serie med to tilleggselementer som skal kunne kommunisere visuelt på en begrenset flate.

Målgruppen er for folk som er glad i naturen og som har behov for et næringsrikt og fullverdig varmt måltid. Den kan benyttes både på ekspedisjoner og vanlige turer i skog og mark.
For å få fram Norges naturrike omgivelser har jeg brukt natur bilder både i pakningen og i tilleggeselementen. Jeg har jobbet mye med å utvikle den friheten det er å komme seg ut i naturen og brukt kjennetegnet til DNTs turløyper på pakningene. Som tilleggsprodukt valge jeg posjonspakker av kaffe og energibar. Her har jeg brukt samme oppsett som pakningene, men valgt bilder som passer mer til kaffe og energibar. Jeg har samtidig beholdt den rødetården med at fjell og natur vises i bildene.

Alt av grafiske elementer har jeg designet for å vise informasjonen om produktene via illustrasjon. Typografien jeg har brukt i denne oppgaven er Nevis. Da jeg ikke fant Real sin logo i bra nok kvalitet, re-designet med Nevis font og pentool.

Ble veldig fornøy med sluttresultat og hvordan jeg har brukt Real turmat sin oransjefarge og funnet stemingsbilder som står til fargen.