torsdag 10. juni 2010

Emballasjedesign

Et av de siste skoleprosjektene var å designe pakning i serie med to tilleggselementer som skal kunne kommunisere visuelt på en begrenset flate.

Målgruppen er for folk som er glad i naturen og som har behov for et næringsrikt og fullverdig varmt måltid. Den kan benyttes både på ekspedisjoner og vanlige turer i skog og mark.
For å få fram Norges naturrike omgivelser har jeg brukt natur bilder både i pakningen og i tilleggeselementen. Jeg har jobbet mye med å utvikle den friheten det er å komme seg ut i naturen og brukt kjennetegnet til DNTs turløyper på pakningene. Som tilleggsprodukt valge jeg posjonspakker av kaffe og energibar. Her har jeg brukt samme oppsett som pakningene, men valgt bilder som passer mer til kaffe og energibar. Jeg har samtidig beholdt den rødetården med at fjell og natur vises i bildene.

Alt av grafiske elementer har jeg designet for å vise informasjonen om produktene via illustrasjon. Typografien jeg har brukt i denne oppgaven er Nevis. Da jeg ikke fant Real sin logo i bra nok kvalitet, re-designet med Nevis font og pentool.

Ble veldig fornøy med sluttresultat og hvordan jeg har brukt Real turmat sin oransjefarge og funnet stemingsbilder som står til fargen.


3 kommentarer:

  1. Marit Isabella Fracci12. juni 2010 kl. 18:30

    wow så lekkert:))

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott! Faar virkelig lyst til aa kjópe maten:)
    -bitte

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to :-) Har sendt den til Real Turmat får vi se hva de sier :-D Spennende!

    SvarSlett