fredag 21. januar 2011

Fra barn til ungdom i bilder og ord

På siste nettverksmøte med nettverksbanken møtte jeg utrolig mange flotte mennesker med mye kunnskap og flotte tanker bak sine nyoppstartet firmaer. Linn Olafsen var en av disse flotte damene og boken hun har laget "fra barn til ungdom i bilder og ord" inspirerte meg både faglig og mht prosjektet jeg holder på med for Tønsberg kommune. Midt i blinke for den målgruppen jeg jobber mot.

Boken inneholder en helt spesiell samling av 86 flotte malerier og uttrykksfulle sitater laget av barn/unge. Kombinasjonen av bilder og sitater gir en følelsesladet tankevekker om hvor mye som rører seg rett under overflaten av det vi ser i hverdagen. Og hvilken muligheter vi har til å forstå oss selv og andre, når vi setter av tid, skaper trygge rammer og åpenhet.

En bok jeg sterkt anbefaler alle. Her uttrykkes mange temaer om følelser, vennskap, mobbing, redsel, forandringer utseende, rus, møte med ungdomsskolen, hjemmeforhold, foreldre m.m.


"Bare det å oppdage at man ikke er alene om å ha mange tanker og følelser er godt" - fra boken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar