fredag 1. juli 2011

Skrivemaskin i boks :-)

Har ryddet i en del i gamle saker og ting helt tilbake til ungdomskolen :-) Der fant jeg diplomet med topp karakter i skrivemaskin. Gamle minner  fra den tiden vi satt på skolebenken og hamret løs på de merkede tastene skylte over meg. Det var noe eget ved dem. Noe magisk.

De gamle minnene ga mersmak og jeg googlet litt på "pink typewriter and phone". Fant en herlig rosa skrivemaskin på eBay.com. Måtte bare ha den og bøy ganske bra over det som alt sto der og maskinen ble min :-) Glede! Mitt første kjøp på eBay - Gøy! 

Nå ser jeg bare fram til den kommer og regner med at den blir stående som pynt. :-) Ikke så lett å oppdrive fargebånd og slikt nå for tiden - litt usikker på hvor man i det hele tatt  får tak i fargebånd. Hadde kanskje vært lurt å få den til å virke og skrive litt på maskinen. Mister nå og da konsentrasjonen ved å sitte på Mac'en med internett tilgang. Det er så lett å skli ut på en surfetur når man egentlig skulle forsøke å skrive/jobbe litt i stedet.

Andre herligheter:







Bilder: weit


2 kommentarer:

  1. Hans Arne Westberg Gjersøe1. juli 2011 kl. 23:41

    Herlig nostalgi!

    SvarSlett
  2. Fantastisk :-) Noe planer for ute på tur i Vestfold snart? :-)

    SvarSlett