tirsdag 9. august 2011

Brosjyreoppskrift :-)

Ingredienser
1 liter fokus
Fang oppmerksomheten fra en potensiell kunde. Farger og kreativ design gjør dette best. Ikke fyll forsiden din med mye tekst. Faktisk er det best å holde seg til en eller to hovedpunkter. Overskriften bør være så tydelig og effektiv som mulig.

2 ss spørsmål
Begynn gjerne brosjyren med et spørsmål, dette skal friste leseren til å åpne brosjyren og lese mer. Konkretiser spørsmålet for å avdekke problemet/budskapet.

1 kopp interesse
Selv om det å vekke interesse kan være veldig utfordrende, er det å bevare interessen enda mer utfordrende. Leseren skal helst tenke "hei, disse prater jo til meg". Da har du oppnådd full folkus.

Putt inn akkurat nok informasjon så kunden vil ha mer. La et par spørsmål bestå ubesvart. På denne måten må kunden ta kontakt for å få mer informasjon. Sveip innom det viktigste, ikke la brosjyren fortelle alt.

2 dl tekst
Formgi en lettlest tekst med sterke argumenter.

Glasur
400 gram farge
Bruk farger som underbygger budskapet.

1 ts skrifttype
Valg av skrifttype bør være nøye gjennomtenkt i henhold til hva du vil formidle.

2 dl foto
Bilder fungerer som blikkfang og forteller mye mer enn vi tror. Bruk heller få og sterke enn mange forskjellige.

>>
Hvis brosjyren din har innfridd disse kravene, skal den ha stort potensiale til å skaffe nysgjerrighet hos dine kunder.

En brosjyre fungerer som en forrett, som pirrer smaksløkene dine til et større måltid....

Kilde: Brosjyre Consult


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar