fredag 26. mars 2010

Surrealisme som idé - Filmplakat

Denne skoleoppgaven gikk ut på og få fram surrealisme i en filmplakat der man måtte lage hoved fonten selv. Fonten har jeg jobbet utifra moderne kinesisk typografi. Renvasket, jobbet med linjene og tegnet noen nye bokstaver slik at den passet mer til filmplakaten. Som tema til filmplakaten valge jeg Kinesisk kampkunst - Martial Arts. Både forde jeg finner det vakkert og inspirerende.

Her har jeg jobbet langt over meg selv i Photoshop. Tok et hurtig kurs hos Håvard hos Sysedata, lærte utrolig mye og fikk masse tips på hvordan det er bedre å jobbe i PS :-) Etter å ha jobbet en stund med plakaten la jeg den ut på Twitter og fikk mange gode tilbakemeldinger. Stor takk til @stopthepop, @hanzenn og @martinbakken.

En del tips har jeg lest meg fram til på PSDtuts.com (avansert glød).


Ordet surralisme kommer fra fransk og betyr: overvirkelighet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar