onsdag 14. oktober 2009

Håp for meg også....

Skissetegning og jeg er ikke akkurat bestevenner om dagen. Fra og alltid ha jobbet på skjerm til nå å jobbe for hånd må jeg med hånden på hjerte si de er et hat. Men som læreren sier - tolmodighet og trening. Alle kan lære!
Slik kan det gå når jeg gikk glipp av forkurset i tegn, form og farge.
Ja ja, øvelse gjør mester :-)

Klynket litt om dette til min klassevenninen på MacDesigner :-) Hun anbefalte meg å kjøpe boken "Å tegne er å se". Nå skal jeg lære meg å tegne, slik at jeg ikke blir så flau når jeg leverer inn skisseboken min på slutten av året. Etter og tatt en rask titt må jeg si det er håp for meg ;-) Den ga meg en aha-opplevelse og gleder meg bare til å komme meg hjem og ta opp skisseboken.

Boken inneholder også ordforklaringer, innholdsfortegnelse, litteraturliste og stikkordsregister, noe som er viktig for en slik type bok.

Tips:
Bruk god tid på å lese alt, gjøre alle øvelsene og mor deg over din egen klossethet og gled deg over din egen fremgang. Å tegne er gøy - spesielt når du får det til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar