mandag 9. mai 2011

Musikk kan høyne lykkelighetsfølelsen

Nok en gang må jeg gå igjennom en kraftig antibiotika kur. I tre uker kan jeg ikke gå ut å nyte solstrålene. Solen kan påvirke huden :-( Å føle seg "innesperret" hjemme gjøre noe med hode. Derfor har jeg skaffet meg ny musikk, og gleder meg til enhver mulighet til å høre på den. Fantastisk!

I "Lykke-prosjektet" stod det: "Forskning viser at å lytte til musikk er en av de kjappeste og enkleste måtene å komme i bedre humør på. Musikk stimulerer de delene av hjernen som trigger lykkefølelsen, og kan få kroppen til å slappe av."

Jeg er helt enig. Jeg blir faktisk lykkeligere av å tenke på at jeg skal høre på musikk og passer på at jeg har både iPhone og iPoden fulladet. Musikk er fint og får hode til å slappe av og bare nyte eller tenke glade tanker!

Ellers går det sakte, men strake veien framover med Mai målene mine. Ble litt hemmet når kroppen sa stopp, men gir meg ikke så lett :-) Holder humøret oppe, trener moderat for å ikke miste muskelmasse og fått en utrolig flink osteopat. Livet smiler!

En av mine favoritter når dagen ikke smiler er denne melodien av Lisse - Everywhere I Go. Etter å ha hørt på låten er dagen fyllt med glade tanker og glede igjen.




2 kommentarer:

  1. Stakkars deg Camilla. Trodde kuren du var igjennom ifjor tok knekken på borrellaen, men der tok jeg feil. Har leste at den stadig kan komme tilbake. Så nå er det viktig at du får riktig behandling.....

    God bedring og alt det det beste til deg. Det finnes ikke tid for å legge seg på latsiden eller bli depressiv nå. Uansett hvor vanskelig det kan virke til tider må du huske å være positiv:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk søte. Håper virkelig jeg også :-) Har ikke tid til å drive på sånn. Trekker ut alle gode ting i hverdagen og minner meg selv på alt det fine rundt meg og at jeg har slike som det i livet mitt :-D
    xo

    SvarSlett